lördag 1 augusti 2009

Fortfarande här

Fortfarande kvar på landet, och förutom lite vanlig hederlig hemlängtan från tösernas sida så klarar vi oss ganska bra. Stefan är helt ledig i helgen och det var verkligen välbehövligt för hela familjen!

Idag har det ju dessutom varit härligt väder så efter en snabb tur in till stan för att handla lite mat så gick Stefan över till grannen (som otroligt nog har visat sig vara en klasskamrat till mig från gymnasiet!) för att låna gräsklipparen eftersom mammas gått sönder precis.
Barnen ville såklart hjälpa till att köra:





Efteråt traskade vi upp i skogen alldeles ovanför huset där marken fullkomligt lyste av stora härliga blåbär! Självklart var vi utrustade med en 5- liters spann som vi snabbt kunde fylla med två läckra liter. Mitt asfaltsbarn till make var ju såklart måttligt road över bärplockning efter en stund, så han och H gick tillbaka hem och tände grillen.

Nu på kvällen lyfte jag fram mammas cykel från garaget och tog en tur runt Vänga-Långared på ca 5 km. Ont i rumpan kommer jag troligtvis att ha imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••