lördag 26 november 2011

I glada vänners lag

För flera veckor sedan blev jag och S lite oväntat barnlediga en hel helg. Som en skänk från ovan, och det blev en helt fantastiskt skön, rolig, avkopplande och spontan helg, innehållandes allt man kunde tänka sig som trötta föräldrar.
Fredagkvällen började med hemlagad lyxig pizza med öl hos Marianne, som hade sin vän A och bror T på besök från Norge. En härlig uppladdning innan vi alla tog oss ner till Stures där vi mötte upp Frida och Patrik för en tjejerna- mot- killarna timme i discobowling. Av oförklarlig anledning var klotet både ovalt och banan lutade (för min del) så resultatet blev dock därefter...

I lagom tid promenerade jag och S hemåt och vaknade på lördagen fyllda med ny energi. Det blev ett lojt strosande på stan, lite shopping och förmiddagsfika på ett mysigt café. Middag följde i det osunda tecknet; varför inte en kebabtallrik när vi ändå höll på?
På tidig kväll väntade vi på våra gäster för kvällen; Marianne med sällskap igen. Spelkvällen var ett faktum: sällskapsspel, tapas, och m.y.c.k.e.t god dricka i en härlig blandning, gjorde kvällen till en succé. Två galna norrmän(/kvinna), en vild svensk/norska och 2 glada svenskar som spelade ordförklaringsspel med lite innanför västen... ja, behöver jag säga mer? Galet mycket skratt!


Bästa vänner; Marianne och Ane.


Allt verkar inte vara glasklart här, hos S och Tomas...


Ja, vad säger man, ibland lyckas man liksom bara fånga ögonblicket i kameran! :-) Läckert, M!

Ibland är oplanerat och spontant det allra, allra bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••