torsdag 13 september 2007

tapeter....

En till arbetsvecka har snart susat förbi, jag har jobbat några kvällar.

I tisdags var jag alltså hos frissan och klippte/färgade/slingade mig. Så härligt! 2 timmar bara för mig själv och dessutom bli grejad i håret med...*mmm* Jag blev iaf riktigt nöjd med håret, mörkt brunt på några partier i underhåret och ljusa slingor i överhåret och in emellan.

I måndags var vi och tittade på lite tapeter till barnens rum och vårat sovrum. Vi har inte beställt några ännu, men snart är det dags :-) Så roligt det ska bli att renovera lite (med måtta!) igen! På eftermiddagen var vi oxå i huset och mätte lite väggar och kollade befintligt material på väggar och golv.... det blir till att riva ut det mesta.


Moa är fortfarande inne på den rosa linjen, den här är jag lite sugen på att göra något roligt med i hennes rum. Ett par våder med stjärnor och blanda med ränder eller enfärgat. Kanske ett hörn med en stjärnvåd på var sida? Den finns även tvärtom, vit botten med rosa stjärnor.


Den här är så ljuvlig, tänkte till Olivia. Lite FÖR mycket rosa på just den här bilden, men jag gillar att man vågar bland mönster, randigt, bård och enfärgat. Kanske att det inte blir rosa till någon av dem, men det blir ofta att jag (och Moa- undrar vad hon har fått det ifrån..) fastnar vid det rosa. Men det ska ju hålla i några år med, så det får ju inte vara för "gulligt".Lite inspiration behöver man alltid!

Till Hugos rum tänker jag mig antingen något blått (såklart ;-) ) i olika färger, gärna randigt, eller blått och rött tillsammans. Typ såhär, fast inte riktigt så hysteriskt :-D Smalare ränder, och bara i en del av rummet (som är ganska litet).

Vi får se, än finns det tid kvar att leta!


I eftermiddag är det läkarbesök för Hugo, rutinkontroll gissar jag. har inte varit med honom på BVC sedan....innan sommaren någon gång, så nu ska det bli spännande att se vad våran snart lille 1-åring (*nejnejnejnej*) väger!

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga tapeter. Tror säkert att du/ni kan välja något som blir kanonbra. Du har verkligen ögon för det!!

    SvaraRadera
  2. FIN tapet! Vet du vad den heter?

    mvh
    Linda
    linda.soderlund@storuman.se

    SvaraRadera
  3. Den tapeten har jag i min dotters rum :] Super fin. Jag har två våder en bit i från varandra.. sen målat resten med vitt :]

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••