söndag 11 november 2007

På plats...

...i det nya huset och äntligen med bredband igen! Tänk vad man är beroende av internet! Vi använder det till ALLT här hemma, från att betala räkningar pch kolla öppettider till att shoppa scrapsaker, leta efter telefonnummer osv osv. hur gjorde man när man vill ha reda på något innan internet fanns?
Hur som helst, vi är installerade i det nya huset, vi har hunnit med att renovera färdigt Moas rum (så gott som) och har idag varit och köpt en ny säng på Ikea åt henne. Jag blev jättenöjd med rummet, och Moa säger att det är det finaste rummet i världen :-) Några bilder (som är tagna på kvällen och som inte gör alla färger rättvisa...) kommer här:





Stora bilden visar fondväggen med den randiga tapeten, och den limegröna tapeten som inte är så blek som den ser ut här. Fönsterfoderna är underbart bruna och fina (not! måste vänta till våren med att måla dem vita). Lilla randiga bilden är fondväggen i närbild. Underbar tapet från In Trade, tror jag att det var. Tja, och den andra lilla bilden är bara en "mitt-i-tapetsering-bild". Den lilla luckan som man kan se på den gröna väggen avslöjar den förra färgen på HELA rummet- mörkt mörkt blått. Numera har luckan fått randig tapet på sig. Nytt golv har vi lagt också istället för den orange plastmatta som låg innan- nu har vi lagt in klickgolv i valnöt. Häromdagen var vi och köpta nya lister. Det var träfärgad furu förut, nu blir det enkla vitmålade till golv och tak.
Nästa rum på tur blir Olivias.

Några små bilder från Hugos ännu inte så firade 1-års dag kan jag bjuda på med! Vi har inte haft kalas för honom ännu i allt flyttstök som vi har haft men det blir nog snart tror jag. Vi firade bara honom i all enkelhet på den aktuella dagen med lite 1-års vänlig tårta och två små paket:

Igår var jag, Camilla, Marianne och Ulrika på Jingel Jangel-mässan i Gbg. Det var ju roligt som alltid, men den totala köplusten infann sig aldrig riktigt. Fast det var inte värre än att jag kunde spendera x antal hundralappar på lite godsaker; mer clearstamps, band, rub-ons och en hel del papper... som jag precis nu ska gå och inreda min gamla pappersvagn med, som jag inte har haft uppe sedan vi bodde i Vårgårda! Min scraphörna håller på att ta form- denna gången med besked!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Vad fin bloggen och Moas rum är efter renoveringen!!
    Kul att du kan vara online igen

    SvaraRadera
  2. Fint det blir i Moas rum! Är hon nöjd? Det ser ut som om du scrappat bloggen med, jättefin :)

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••