måndag 26 januari 2009

Never ending story


Sanslöst och skandal!
Aldrig någonsin har vi varit så sjuka som vi har varit denna Januarimånad!! Det började ju så nice för 3 veckor sedan, med Olivia och Hugo som fick magsjuka. Hela den veckan var ju de hemma. Därefter hade vi en veckas tidsfrist. På tisdagen efter blev jag ju sjuk, tätt följd av Moa och Olivia som fick hög feber och hosta resten av veckan.
Igår kunde de så äntligen gå till dagis/skola igen, men då var det istället Hugo som vaknade med hög feber igår morse. Suck och stön. Jag är så sjukt trött (haha..?) på sjukdomar nu! Som "tur" är så är ju Stefan hemma nu och får ta vara på alla sjuka barn, annars hade det blivit många vård av barn-dagar....! Håll tummarna för att vi är friska snart!!

I helgen hade vi Saga som nattgäst mellan lördag och söndag då Camilla och Tord skulle på fest. Det gick bra, töserna höll igång lagom länge på kvällen och vaknade strax efter sju på morgonen.
Klockan 9 satte jag en bulldeg, Hugo hjälpte till i vanlig ordning;



Jag tjôtar alltid om min maskinlyft som var högt på prio-listan när vi gjorde om köket, en närbild på den fiffiga lösningen för en hobbybagare som mig:



Fastmonterad i skåpet, och med ett- efter önskemål - eluttag inne i skåpet så är maskinen alltid klar att användas på tre röda! Det är de små sakerna i livet man får glädjas över ;)
Hur som helst, efter Hugos knådande, Moas penslande och Olivias stoppa-deg-i bullformen så blev det fika:



Nu ska jag ta hand om min febervarma kille.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••