måndag 29 juni 2009

Russinlika på Moas födelsedag

Vad annat kan man göra i denna medelhavsvärmen än att ligga på beachen hela dagen lång?
Igår träffade jag och barnen Maria med barn vid Säven för en heldag av bad och sol. Ajaj på skinnet eftersom man ju alltid tror att solskydd 8 räcker för svensk sol i några timmar.
På kvällen när vi kom hem åkte jag med Maria till Kvarnabo i två vändor för att lasta av 3 kubik med kluven ved. Svettigt. Tungt. Skönt.
Grillning senare på kvällen.

Dagen idag började med "Ja må hon leva" kl 07.10, eftersom våran stora tjej Moa fyller 9 år idag. Paket, varm choklad på sängen och provning av presenterna var det som gällde sedan.



Sedan packade jag i ordning lunch/fikakorgen igen och tog med mig barnen till Lygnared där vi spenderade hela eftermiddagen, badade, grävde i sanden, åt plättar till lunch, hoppade på studskudde, åt glass och hoppade från bryggan. (Hugo, med 1 dm vatten under) Solen i kombo med Hugo gjorde mig genomsvett då stranden inte är det ställe som jag vill tappa bort vildingen på. Så det var punktmarkering i 5 timmar innan jag gav upp.
Hem, laga Moas önskemiddag (färdiggrillad kyckling, klyftpotatis, tzatziki och baguette) och sedan kom Stefans kompis Joffe hit och vi gick upp till Kvarnsjön för ett härligt avsvalkande kvällsdopp. Mycket vatten dessa dagar!

På baksidan har vi även en liten pool som barnen (främst Hugo) roar sig med stundtals. Var bara tvungen att visa en härlig bild på den milda storasyrran som älskar att bråkas och reta gallfeber på de två småsyskonen. Iskallt vatten på solvarm lillasysterhud är just ett sådant gyllene tillfälle tycker M. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••