onsdag 10 juni 2009

Sommartider (nej,nej)

Igår var det dags för den årliga sommarfesten på dagis. En lättsam tillställning på dagisgården då barnen sjunger inövade sånger, föräldrarna tittar och ler stolt på sina sötnosar och sedan fikar man på medhavd fikakorg.


Olivia sjöng så att det ekade medan Hugo mest spanade in alla föräldrar som hade invaderat hans bästa lekplats på gården.

I helgen är det potatisfestival här i stan. En annan årlig fest som har blivit tradition i Alingsås. Vi hade tänkt att försöka gå ut på kvällen tillsammans med kompisar men det verkar vara svårt med barnvakt så det blir nog till att sitta hemma istället. Trist, men vi är vana vi det.

Jag scrappade en LO igår, som startade som ett bidrag till en skisstävling. Jag blev inte nöjd när jag väl hade börjat, så tillslut gav jag upp skissen och fortsatte på egen hand.



Imorgon är det skolavslutning för Moa. Till hösten börjar hon 3:an, det är inte klokt vad tiden går fort! Hoppas på bättre väder imorgon, eftersom sommarsverige idag visar sig på sitt vanliga humör= iskallt och regn i flodvis.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att Lo:n blev jättefin!
    mvh Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig LO.
    Min dotter börjar oxå 3:an till hösten, dom växer alldeles för fort.
    Och jag och några till saknar eran butik här i vårgårda, jättetråkigt att man inte kan komma in och prata med er som vanligt....
    Lycka till i framtiden och stor kram
    Ramona

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••