tisdag 6 september 2011

Tjejmilen

Helgen som gick, gick som vanligt alldeles för fort!
Den började i fredags morse då jag, Maria och Frida satte oss på tåget upp till Stockholm. Den slutade i söndags kväll då vi steg av i Alingsås igen (med något stelare ben än ett par dagar innan).
Där emellan har vi hunnit med ett digert schema av shopping, luncher, Tjejmilen på Djurgården, utgång på Golden Hits, födelsedagsfriande och tjejsnack. L♥vely!


Lördagsmorgonen började med sång, paket, flagga och fika för världens finaste Frida som fyllde tjugonågonting.


Efter lunch på lördagen var det dags att åka in till city och Gärdet där starten för Tjejmilen gick. Foto innan, såklart.


Tillbaka i Tullinge igen, efter ett varmt, trångt och svettigt lopp. Inte fullt lika taggade längre!


Ja, ja. Man får ju skoja till det lite också- även om jag inte alls var nöjd med min resultattid.
Hade hoppats på att kunna prestera personbästa men insåg snabbt att det knappt skulle bli möjligt eftersom de 3-4 första kilometerna bestod i att kryssa, stanna upp och springa förbi några av de 30 000 andra tjejerna på banan. Det tog för mycket av mina krafter att springa korta intervaller under såpass lång sträcka att jag inte riktigt orkade öka de sista kilometerna. Vi startade i några startgrupper för sent, så det var dessutom många som promenerade (och alltid på fel sida...) och bromsade upp "flytet". Förbättra oddsen till nästa år, alltså!

Än en gång; lyckligt lottad är jag, som har mina fina, pålitliga och omtänksamma vänner som alltid finns i närheten- fysiskt eller psykiskt. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••