onsdag 21 november 2007

Goda nappen vs. gardinknoppen

Började dagen med att jobba mellan 7.30- 11, värsta lugna dagen. Skönt. När jag kom hem hade S börjat greja lite i Olivias rum så då hakade jag på och skar bort alla kanter på de gamla tapeterna. Nu är det klart för slipning och spackling innan det är dax att börja tapetsera.

Hugo är för söt! När vi sitter inne i soffan eller så, så kommer han ibland och sträcker upp sin lilla arm och säger "Uh! Uh!" Då ska vi ta honom i handen och så traskar han ut i köket där vi har napp-burken på bänken, och så ställer han sig nedanför och säger samma sak; "Uh! Uh!" :-) Hur sött är inte det? Och så är han precis som töserna var; suga på en napp och hålla minst en i andra handen och klämma på :-)

Å andra sidan kan han vara en riktig tok! Det går inte att tämja honom, brukar jag sucka när han är som vildast. Som i eftermiddag:
Hugo och mamma i allrummet/pyssel/datarummet. Där står det ft massor med saker som inte ska stå där pga att Olivias rum är tömt.
Hugo klättrar upp på en möbel och river ner en hel ask med ca 4 blandade pussel i. Mamma börjar plocka i alla bitar igen, under tiden springer (jo, jag tror nästan det!) Hugo till mammas pysselhörna, öppnar nedersta lådan med tjejernas pyssel, kollar efter om mamma kommer och lyckas riva ut så många papper som möjligt på 10 sekunder och kasta in under databordet. Mamma slänger sig från pusselhögen och ålar in under bordet för att plocka upp papper. Under tiden hittar Hugo mammas data-mus och drar ner den från bordet, hänger den runt halsen och dunkar den i golvet. Mamma ropar "nej Hugo" från under bordet, ålar fram och räddar det som räddas kan från denna lille ligist. Just som mamma ska plocka undan något annat skräp som har hamnat på golvet blir hon till sist knockad av en knopp till en gardinstång som Hugo troligen lömskt stått och gömt bakom ryggen i väntan på rätt tillfälle. Aj.
Vem sa att pojkar inte är vildare? (=troligen jag själv någongång i min enfald :-s )



Over and out, från Mamman med den vilda bebin :-)



Mamma
och Hugo
--------->

2 kommentarer:

  1. .....fast dina tjejerna har väl inte varit så lugna heller!!!??

    SvaraRadera
  2. Haha...vad söt han är lille Hugo! Han håller dig sysselsatt förstår jag! :D

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••