måndag 25 januari 2010

Söta superhjältar invaderar

Igår söndag dejtade vi Tessan och hennes fina familj i pulkabacken i Vårgårda. Självklart hade vi även denna gången med oss korv och bröd att grilla och jag hade även tagit med mig pinnbrödsdeg i en påse som vi rullade upp på pinnar och grillade. Mums!
Pulkabacken var snabb, med alldeles för mycket gupp för min smak. Barnen åkte dock glatt nedför och ibland fick ju de vuxna barnen också riskera liv och lem för en tur:


Donny i snygg stilstudie efter en vurpa med boben. Det är sådana här lägen man är glad att kameran är framme! :)


Donny och Tessan i stjärtlappsrace.


Stefan och Hu
go gillar att åka boben och fort ska det gå!


Hela gänget redo för avfärd efter några timmar i backen!

När vi kom hem pysslade vi lite här hemma och jag började med middagen. En riktig söndagsmiddag bestående av helstekt marinerad fläskkotlettbit med rostade rotfrukter i vitlöksolja samt gräddsås. Middagen intogs dock endast av mig och töserna eftersom Stefan på inrådan från sjukvårdsupplysningen tog med Hugo till jouren för att kolla upp Hugos elaka hosta som han har haft i flera dagar.
De blev kvar där i några timmar och under tiden flyttade två superhjältar in här i huset! Förra årets julkalender har hos oss varit väldigt omtalad; Supersnällasilversara, hennes Stålhenrik och deras barnbarn Vega och Nova har varit ett hett samtalsämne hela december. Saras "Vad sa du att jag var, sa du?" har lagts till även till Hugos ordförråd och används flitigt.
På svt.se hittade Olivia igår mallar till superhjältehjälmar och sedan var pysslet i full gång! Efter diverse klädombyte, lockande av hår (Vega/Moa), flätande av hår till en knut (Nova/Olivia) så kunde de äntligen ge sig iväg till Julstjärnan och öva mer på sina superhjältekrafter:



Idag är jag alltså hemma med liten sjuk och mycket hostig Buse. Jag hade jobb idag egentligen men fick ringa och avsäga mig det. Surt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••