söndag 9 maj 2010

Många foton

Helgen som gått har bjudit på lite av varje. Här hemma har vi tapetserat färdigt vardagsrummet (äntligen) och killarna har grejat ute i trädgården. I lördags förmiddag åkte jag och barnen (+ en kompis till tjejerna) till simhallen här i stan ett par timmar och hade det roligt. Hugo är djärv även i vattnet och dyker omkring både under och över ytan. Stackars arma mamma- ♥ .

Idag, söndag, har barnens farfar varit här en sväng, och med sig hade han en upphittad och restaurerad tramptraktor som Hugo fick. Lycka!



Senare på eftermiddagen åkte hela familjen ut (och jag med kameran i högsta hugg) till Pojkebo för en amatör-fotosession på sisådär 100 bilder. Vi arbetar ju vidare med våran fotovägg som vi ska ha här hemma och vi saknar fortfarande en hel del bilder. Tyvärr blev inte ljuset som förväntat när solen gick i moln hela tiden, men det blev några användbara foton som ska skickas på förstoring. I redigerad svartvit version då, såklart.


Det är inte lätt att få alla barn (varav en bångstyrig 3½ -åring) att titta i kameran samtidigt! Men det får väl vara lite charmen med det här fotot- att just H är den som vägrar följa instruktioner. (Det är ju liksom hans signum...)


Moa var duktig, försökte följa med på mina påhitt; "sitt rakt fram med benen, vrid huvudet hitåt men titta ut mot sjön. Och skratta" Typ. :-)


Stefan passade på att knäppa några foton när jag packade upp nytt objektiv eller spanade efter bra fotoplatser.


Jag använde mig av tidsinställningsknappen för jag ville ha några foton på hela familjen. Oftast är det ju jag som står bakom kameran, och till en fotovägg vill man ju ha med hela familjen! Återigen; "titta där borta nu!"


I väntan att jag skulle få ställt in kameran för självutlösning blev det knäppt en hel del "testfoton" och vissa blev faktiskt några av de bästa på hela eftermiddagen!


Innan vi åkte hem ville de galna barnen bada fötterna!

Veckan som kommer är full med jobb (förutom torsdag då som ju är röd dag) . Förhoppningsvis hör jag något från jobbet jag har sökt: håll tummarna!

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder Malin!!! Jag upplever att man hela tiden ser fina foton framför sig...men har ibland oturen att kameran inte är med eller ligger dåligt till (typ längst ner i ryggsäcken eller nå´t). Måste bli bättre på det. Vi har i alla fall fårr bilderna på vår minsting som Ian Schemper tog och dom är SAGOLIKA!!! Visar på bloggen om ett tag, just nu är dom på inramning så inte olyckan är framme och det kommer en fläck eller annat på!!! Hoppas vi ses till träffen, det vore väldigt kul!!
    Kram Lina

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••