onsdag 28 september 2011

Nagellyx

Jag går kontinuerligt och fixar mina naglar på en nagelstudio här i stan, med ca 3 veckors mellanrum. Jag har nämligen sedan ett par år tillbaka kapitulerat inför faktumet att jag aldrig kommer att kunna sluta bita på naglarna och enligt mig själv tycker jag att få saker ser så trist ut som ovårdade och trasiga naglar och nagelband. Jag har ju till exempel nästan alltid haft yrken där jag jobbat med eller visat händerna ("Vill du ha vasen som paket?", "En kaffe och kanelbulle, varsågod" , "Sådär, om du skriver under kontraktet DÄR, där och där") och därför är den här- ganska kostsamma- lyxen något jag prioriterar framför mycket annat.

Hur som helst.
När det gått ett par veckor från den senaste besöket börjar det växa fram en ganska tydlig utväxt (mina naglar växer som ogräs visar det sig, när de väl får chansen!) och då brukar jag lacka om dem hemma. Och då är ordentliga produkter nog så viktigt!
Efter en hel del filande och formande lägger jag först ett
* Baslack. För att själva nagellacket ska fästa bättre!
sedan
*själva nagellacket. Gärna en härliga färg från t.ex Orly- som inte bara är lättapplicerat och bekväm att jobba med, utan finns även i en uppsjö helt fantastiska färger! Vad sägs till exempel om härligt höstiga:



Efter 2 lager med lack lägger jag sedan ett
*topplack som jag bara älskar:



Ett superglansigt och hållbart topplack som ger perfekt lyxig look! Väl värt sina pengar!

Idag blev det ett lite extra ytligt men dock flärdfyllt inlägg från mig- men vardagslyxen är väl ändå den bästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••