söndag 17 januari 2010

Hjortgården på vintern

I lördags förmiddag bjöd vi Tessan och hennes familj in till Alingsås för att åka pulka på Hjortgården och bjuda på gourmetlunch bestående av nygrillad korv i naturen. Det blev en härlig för-och eftermiddag! Otroligt nog hade jag kommit ihåg att ta med min kamera (brukar glömma...) för lite mysiga pulkabilder, men efter ett enda foto gav batteriet upp!! Snopet värre, men som tur är kan man ju alltid lita på en scrappare- Tessan hade med sig sin i högsta hugg. :)
Därför har jag istället få låna lite bilder från dagen från hennes blogg:


Backarna på Hjortgården är verkligen perfekta för pulkaåkning! Det tyckte fler än vi denna dag.


Hugo och Musse gillade att åka snowracer!


Ja, här står jag och försöker sparka igång min kamera- ute vidare resultat. Moa är redo för avfärd med stjärtlappen!


Dags för lunch: grillad korv och bröd, efteråt nybakade muffins, kex och kaffe. Mums! Som den gamla scout man är föll visst göra-upp-eld på min lott. Stefan talar om hur det går till och jag verkställer. Som vanligt då alltså ;)


Jag och Stefan satte våra 30-åriga gamla ryggar och svanskotor på spel när vi hela familjen susade iväg i en väldig fart i tåg ner för backen! Tur att det finns lite barnasinne kvar!

Idag söndag har vi hunnit med lite av varje. Jag köpte nya gardiner till köket på förmiddagen (dax att byta ut julgardinerna!) och fick upp dem i fönstret längre fram på eftermiddagen. På kvällen har jag bakat Hönökakor, planterat om blommor och lagat kläder. (Stefan kunde knappt hålla tillbaka sin förtjusning när han muntert konstaterade att jag varit en riktig husmor under dagen. )
Nu blir det äntligen soffan!

1 kommentar:

  1. Ha ha..snacka om att vara kreativ!! Du är ju inte så dålig du heller:)
    Puss puss!!

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••