lördag 12 mars 2011

Rosa has arrived!

Efter många månaders diskussioner, faktaläsande, ansvarsprat och villkorssättande med framförallt tjejerna, gav jag och S till slut efter för att skaffa en till familjemedlem. (Som om vi inte var tillräckligt många) Idag var det så dags att åka och köpa henne.

Proudly presenting... Rosa:



Den lilla muse... förlåt, hamstern är av modell dvärghamster och är just väldigt liten men dock ganska söt. Vi hade läst oss till att livslängden är ca 2 år på en sådan här liten krabat vilket vi tyckte kändes lagom- vem vet när barnen tröttnar liksom, och man till sist själv står och gör rent hamstertoalett och dammsuger kutterspån? Just när vi betalat Rosa i djuraffären och vi var på väg ut frågade Moa expediten:
- Förresten, den lever väl i ca 2 år va?
- Å nej, kvittrar expediten glatt, henne kan ni säkert ha längre än så, upp till 5 år brukar de bli och hon är ju bara 3 månader så henne får ni glädje av länge!
Moa sneglade försiktigt på mig för att se någon reaktion och jag vet inte riktigt om hon uppfattade det ytterst lilla snörpande på munnen jag inte kunde hålla borta.
Ser man på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••