fredag 1 juli 2011

Tragik och Fredagslyx

Såhär några dagar efter vår hemkomst från Turkiet hade jag räknat med att kunna blogga en massa härliga, poolvattenblåa, soliga och glada foton från veckan- men döm om min bestörtning när jag skulle börja redigera bilderna och insåg att minneskortet gått sönder efter att de sista fotona togs.
Så nu sitter jag alltså här med ett trasigt minneskort innehållande en massa härliga, poolvattenblåa, soliga och glada foton utan att vare sig kunna blogga dem, framkalla dem eller scrappa dem. Helt overkligt och fruktansvärt tråkigt att förlora ovärderliga minnen. Jag har nog inte riktigt smält det ännu.

Hur som helst har vi haft en helt fantastisk vecka, innehållande allt man kan önska sig. 44 grader i skuggan, 31 grader i poolen, 24 grader i Medelhavet, dignande bufféer, flödande öl, billig shopping och goda paraplydrinkar. Hotellet var helt makalöst; fantastisk personal, superbra barnunderhållning, rent och snyggt, professionell kvällsunderhållning och innehållande alla faciliteter man kunde önska sig. Vi har helt enkelt levt i en liten del av paradiset i en (alldeles för kort) vecka! Gav mersmak definitivt och jag har redan börjat spana efter (förhoppningsvis) nästa års resmål.
Nu är dock allt tillbaka till det normala; jobbansökningar finslipas och skickas i långa banor, barnen kivas om smått och stort, gymbesök, middagsplanering och städning avlöser varandra medan man någonstans försöker planera för en framtid som är hyfsat oviss. Kontraster i livet!

Vi försöker den här fredagen leva kvar i paraplydrinkarnas värld och har blandat oss en riktigt god, somrig och läskande drink med många egenodlade ingredienser (nej, inte vodkan!) :





Recept? Det kommer här:

2 dl koncentrerad rabarbersaft (vi har egen, men det finns nog att köpa)
1 dl koncentrerad flädersaft
2 dl Vodka (Tax-free-Finlandia funkar lika bra kan jag intyga!)
Blanda ovanstående i en karaff eller liknande!

Lägg några isbitar i ett glas, lägg i några myntablad och några jordgubbar (jajamänsan, från egen odling, alltihop!). Häll på en "lagom" del av saft/vodkablandningen och fyll på med fruktsoda alt. mousserande vitt vin. Garnera med en liten rabarberstjälk. Förödande lättdrucken och ganska livsfarligt saftgod!

~~~~

I morgon får ni vara med och tycka till här på bloggen. Kika in då!

1 kommentar:

  1. Åh nej, vilken otur! Förstår att det känns väldigt trist att förlora alla de bilderna. Det går inte att få fram dem på något sätt ändå?

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••