söndag 27 november 2011

5-åring

Ja, det blir ju lite att ta igen när man inte bloggar som man borde.
Idag är det Hugos 5-års dag i slutet på oktober (!!) som är aktuell. Trots att det bara är (i skrivande stund) ca 9 månader kvar till han börjar förskoleklass, kan jag inte riktigt förstå att han faktiskt börjar bli s.t.o.r nu! Jösses, jag kan inte fatta hur de stackars arma människorna på skolan ska kunna hålla ordning på honom varje dag; det känns som att alla dagar som vi kommer att hitta honom innanför skolgårdens osynliga (!) stängsel och samtidigt i ett stycke kommer att vara en lyckodag! Och det säger jag med 2 skolstarter bakom mig- inte ens hälften så förundrad då som nu... Han är vild, tuff, framåt, vild, uppochner, 100%, vild, klipsk, hjälpsam och vild utan förbehåll. Det är DÅ vi kommer att stå inför vår riktiga utmaning i skolvärlden. Allt innan har bara varit lek.


Mumsig tårta (kommer inte ens ihåg vilken sort) med 5 fina ljus som blåstes ut i ett andetag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••