tisdag 29 november 2011

Music, maestro!

Något som jag beundrar och som jag har stor respekt för är människor som skapar bra, äkta och talangfull musik. Det kan vara både genom ett instrument och genom sång, och egentligen då inom vilken musikgenre som helst. Om det är en vacker komposition av en sång, en skön jazzig sångröst, ett imponerande trumpetsolo spelar inte så stor roll; så länge man märker den musikaliska talangen.

Ett exempel på detta är David Phleps:


Religiöst så det smäller om det- men jösses! Vilken fantastisk röst! (Sången börjar vid ca 1,25, om man inte vill lyssna på sydstats-gröten som pratar i början :-) )

En annan- för mig lite oväntad- talang är Darin med samma vackra sång som han framförde på förra årets luciakonsert. Imponerande:



Tillägg i min (nu ganska långa) jullista på Spotify i år är:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••