måndag 28 november 2011

Otraditionellt

Som bekant tapetserade jag ju om i en härligt färgglad tapet i somras och när jag skulle adventspynta förra veckan insåg jag plötsligt att jag hade ett problem: förra årets nyinköpta djupröda gardiner skulle inte göra sig särskilt bra i köket längre. Inte göra sig alls faktiskt.
Inte heller det klassiska röda pyntet i form av ljusstakar, ljus och dukar, så jag fick snabbt och lätt tänka om.


Det fick helt enkelt bli en annan ljusstake, turkosa ljus med ett cerice tyllhjärta i det egenplockade lingonriset. Döm om min glädje när jag även hittade en rosa/cerice julstjärna i blomsteraffären som vacker nog får komplettera pyntet på vårt köksbord! Japp, det blir en otraditionell men fräsch jul i köket- och det traditionella röda fick flytta upp på övervåningen till allrummet. I vardagsrummet blir det mittemellantradition med lila-rosa-orange färgskala, med bland annat den här galet snygga stjärnan jag hittade på Village förra veckan:



Julrött i all ära, men lite annan färg behöver inte vara fel! Nu är det bara de röd/guldiga julgranskulorna som lite längre fram ska ersättas med något som passar med vardagsrummets färger... lila/orange/silver i år kanske?





1 kommentar:

  1. Åh va glad jag blev av att se och läsa det här inlägget - det finns fler än jag som älskar rosa och turkost även vid jul! ;) De ceriserosa julstjärnorna är ju så fina!

    Nu va det ett tag sen jag va inne och hälsade på hos dig så jag hade lite att ta igen - tack för din kommentar som påminde mig om ett besök hos dig! Jag älskar verkligen "våran" kökstapet - en riktig gladtapet är vad det är... även om den ställer till lite för det traditionella julpyntet, but who cares! ;) Önskar dig och din familj en riktigt god jul! Kram Emmeli

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••