tisdag 5 juli 2011

Okeeej

Såhär i jobbsökartider springer man ju över en hel del både roliga, konstiga och spännande jobbannonser.
En av dem (som jag inte vet riktigt i vilken kategori den ska hamna) var som provmodell för KappAhl. I annonsen stod såklart vilka mått man skulle ha för att kunna söka, alltså som Provmodell för stl 38;
  • Längd 168-172 cm
  • Bystvidd 87-89 cm
  • Midja 71-73 cm
  • Stuss 95-97 cm
Självplågare som jag är kunde jag såklart inte låta bli att ta mina egna mått och konstaterade att det enda måttet som passade var längden... och då var inte de andra måtten till min fördel, om man säger så. (Trots en klar förändring och fördelning av kroppsmassa från bara 6 månader tillbaka.)
Stl 38 har jag alltid ansett som en stl Medium, men rätta mig om jag har fel; är det inte lite skrämmande hur man i dagens läge ska se ut då (enligt ovan givna mått) om man ska klassa in som en Medium? Eller är det bara jag som inte har fattat riktigt ännu att stl M nu är 40/42?

Kanske inte detta jobbet heller då.

1 kommentar:

  1. Men det stämmer ju. Det var en diskussion om detta för några år tillbaka när dom dom ändrade storlekarna/måtten. Så M är 40/42. Allt för att få dig att må sämre o vilja gå ner till din "gamla" storlek.
    och det är tyvärr ännu värre på barnsidan när det gäller storlekar. Kolla denna artikel bla. om detta:
    http://www.expressen.se/nyheter/1.2305007/flickornas-klader-ar-tajtare-an-pojkars
    /M

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••