torsdag 2 februari 2012

Drömma, längta, skissa, sträva

Min allra största dröm i livet (efter friska barn och en älskvärd make då, som jag ju redan blivit välsignad med) är att någon gång bygga mitt eget hus. Har jag sagt det förr? Tja, sisådär sedan jag var 14 år och läste GP:s husannonser och skrev långa listor på vad mitt hus skulle innehålla.
Den här totala fascinationen för husbygge, material, exteriör, inredning och ytskikt har på inget sätt blivit mindre med åren (ingen slump att jag läste mäklarprogrammet på högskolan!) och mina listor är fortfarande aktuella, dock lite reviderade.
Hemma i hyllan/på toaletten/på vardagsrumsbordet ligger de senaste huskatalogerna från de flesta husleverantörerna i landet, med inringade skisser, vikta hundöron vid favorithus och små anteckningar i kanten. Ja, någon gång ska det bli verklighet och då kommer jag veta exakt vad jag vill ha!

Under tiden får jag helt enkelt fortsätta bläddra, surfa och drömma mig bort. Just nu är jag inne i en period där jag dras till New England-inspirerade hus, med ljus exteriör och interiör och stora verandor. Jag kan till exempel inte se mig mätt på Trivselhus alla vackra hus (som för övrigt släppte sin nya katalog i veckan och som självklart är på väg hem till min brevlåda).
Vad sägs om de här:


B:015


B:010

Hade jag kunnat leva med!
..och hoppet är det sista som överger, var det väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••