måndag 20 februari 2012

Vårt fantastiska mellanbarn

Alltså, jag måste bara berätta om vår helt makalösa 8-åring Olivia. Hon är (för det mesta) en helt ljuvlig, glad, framåt, supermegagaletkreativ och smart tjej som fortsätter att förbluffa oss här hemma dag efter dag.Hon har definitivt ärvt min kreativa sida och sinne för färg och form, men nu börjar jag inse att jag ligger lååångt efter henne i ovan nämnda ämne.

I helgen har hon haft något hemligt projekt för sig uppe på sitt rum. Vi andra har inte fått se något alls, bara noterat att det innefattat en väldigt massa toarullar, en tom plastbytta som tidigare innehållit vindruvor samt presentpapper. Igår jobbade jag hela dagen men när jag kom hem på kvällen sa S till mig att gå upp till hennes rum och titta vad hon åstadkommit. Jag smög upp och möttes av den här skapelsen:







Ett tvättställ!? Benen är som synes gjorda av toarullarna, klädda med snygga presentpapper. (Det är 3 ben, det ena är gömt på fotot) Själva handfatsbänken är gjord av en papplåda (vet ej vad den kommer ifrån), som hon skurit ut ett perfekt, lagom hål för tvätthon (vindruvs-paketet....) och tejpat fast. Kranen (med vattenstril!) har hon format av vad jag gissar är papper/kartong och piffat till i lite snygga färger.
Den praktiska möbeln har hon placerat i sin myshörna och fixat lite hyllor (för tandborstmuggar o dyl.) runt om. Och allt detta svängde hon ihop på några timmar under helgen. Jösses. ♥♥

2 kommentarer:

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••