onsdag 29 augusti 2007

Stockholmsresa

I helgen åkte jag och Maria med alla barnen till Stockholm och hälsade på Karin. Det blev en helt galen resa med en alldeles osannolik otur; bilen gick sönder halvvägs upp till Sthlm, vi fick hyra 2 bilar för att kunna fortsätta upp till huvudstaden. Vi var uppe 12 på natten, då hade vi suttit 9 timmar i bilen, med 5 barn. På tillbákavägen hade Maria köpt med sig en ny fläktrem (jo, det var den som hade gått av..), men väl i Mjölby igen (som bilen pajade i) var naturligtvis remen för lång. Jag ringde Stefan som fick komma och hämta mig och barnen, medans Maria med sin gubbe och barn fick åka tillbaka till Linköping och köpa en annan rem. Under de 2 ½ timmarna som vi väntade på Stefan i Mjölby hittade jag och töserna (och Hugo såklart) en jättefin lekplats, vi köpte lite mat på Ica som vi åt på lekplatsen i solen. En promenad inne i centrum runt (vad jag tror var) Motala ström med änder och fontäner hann vi med oxå. Ingen större nöd på oss, men lagom irriterande- och dyrt! Vi startade från Sthlm i söndags kl 13, var hemma i Aås igen kl 21.

Men! Vi hade det mysigt på lördagen iaf, gjorde barnvänliga saker på dagen och vi tre mammor fick sedan en lång välbehövlig myskväll i soffan, med varma smörgåsar och thé. Det var värt allt besvär :-)

Här kommer lite bilder på våran underbara barnaskara som vi har åstadkommit under åren :-D


Lisa, Oskar, Hugo, Moa, Olivia och Liv





Hugo blir antastad av Lisa som gärna vill pussas. :-)


I eftermiddag blir det Ikea med barnen där jag ska träffa Linda och Emil. Inga planer på att köpa något precis, men titta kan man alltid göra, och det är svårt att komma därifrån tomhänt :-D

ha det gott, igelkott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••