torsdag 15 december 2011

Carpe diem

Igår fick jag ett alldeles underbart härligt men mycket oväntat besök av en gammal studiekamrat från högskolan som jag inte träffat på flera år. Jag tycker om när folk är spontana (jag borde bli lite mer sån) och vågar chansa lite, och blev därför riktigt glad när vackraste Anna tänkte på mig och ringde då hon i ett kundärende hade vägarna förbi Alingsås.
Det som skulle bli en lättsam fika i köket, övergick dock efter ett tag till helt nya ideér som jag nu har börjat spåna och jobba på. Helt djärvt har jag kastat mig ut på okänt vatten (fast utan några större risker) och jag är riktigt spänd över hur det hela kommer att utveckla sig. Kanske, kanske har jag hittat något som kan förändra en liten del av framtiden; jag har fångat chansen och nu är det bara upp till mig vad jag gör med den!

Kanske kommer jag om några år att se tillbaka på denna decemberdag som den dagen då Anna räddade mig ur min vardagliga misär. :-) Eller så kommer jag att se på den som den dagen jag vågade chansa- för att vinna! Oavsett blir jag en erfarenhet rikare och det är ju inte så illa.
Vilken onsdag!



Ps. Om ett tag kommer allt bli mindre kryptiskt, och då kommer jag dessutom behöva massor med hjälp från många av er! Ds.

1 kommentar:

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••