fredag 16 december 2011

Dagens julklappstips

Jag är en obotlig bokslukerska och är ständigt på jakt efter bra, tänkvärda, roliga, lättsamma, gripande eller spännande böcker att försjunka i. Våra döttrar är precis likadana och varje år står det "böcker" på önskelistan till jul- trots att vi besöker biblioteket minst en gång i veckan året runt. Ett kärt besvär dock!

Dagens julklappstips får alltså bli några härliga böcker som jag vill rekommendera. Köp dem gärna på Adlibris, där är det alltid fri frakt och bra priser på böckerna. En pocket är ju så billig så en sådan kan man ju ge till var och en i släkten!

Först ut;

Brunstkalendern, Emma Hamberg. Har du läst Mossvikenfruar? Brunstkalendern är en skön bok i samma anda!



Bedragen, Katerina Janouch. Den första boken om barnmorskan Cecilia Lund. Fortsättningen följer i Systerskap, Hittebarnet och Tigerkvinnan. Enkel men trevlig läsning.



Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann, Jonas Jonasson. Förstås! Har du inte läst den än: gör det!


Kriget är slut, Morgan Alling. Jag har tipsat om den förut, men vill göra det igen.


Fånge i hundpalatset, Martina Haag. En i raden av Martinas helt underbara böcker. Jag skrattar ihjäl mig i allt igenkännande om vardagslivet och familjelivet! Tidigare utgivna böcker i samma stil är bland annat Martina-koden, I en annan del av Bromma och nu senast Glada hälsningar från Missångerträsk.

Happy reading!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••