måndag 5 december 2011

Saffransskorpor a´ la Malin

Jag är en riktigt stalker av vackra Leila Lindholms alla härliga tv-serier hon har betat av med åren! Den senaste i raden, och som hade premiär i onsdags, är Leilas söta jul. Som vanligt bjuder hon på färgstarka och inbjudande reportage, och som vanligt blir jag sugen på att baka minst 1 av läckerheterna hon presenterar...
Den här gången blev det härliga saffransskorpor med apelsin och mandel (ursprungsreceptet finns här, med pistagenötter istället) . Underbar doft spred sig i köket tidigare idag, och smaken var det inte heller något fel på!


En riktigt färgklick på julens dessertbord (om det finns några kvar vid den tiden...) .

1 kommentar:

  1. Mmm, jag har också gjort hennes saffransskorpor tidigare år, men då var det inte med apelsin vad jag kan minnas. Eller så var det inte hennes... Men goda ser de i alla fall ut! :-)

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••