onsdag 7 december 2011

Dagens tänkvärda

Idag har jag varit i Göteborg på en riktigt bra säljutbildning/föreläsning i Sportlifes regi, med en man som heter Stefan Sebö. 3 timmars inspiration och tänkvärda reflektioner bearbetas nu i mitt huvud och en av de kloka "citaten" han sa var:

"Den som får många nej, får också många ja".

Visserligen handlade just detta uttalande om vikten av att försöka skapa merförsäljning (alltså, frågar du 100 kunder om "ska du passa på att köpa med en gainomax?", får du ca 80 nej och 20 ja; många nej, men 20 mer ja än om du inte hade frågat alls), men jag refererade direkt till alla mina sökta jobb de senaste månaderna. Det måste ju bara betyda att efter alla nej sedan en tid tillbaka, kommer det att rassla till och låta "ja" från alla håll och kanter snart?
Snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••