söndag 23 september 2007

Säga nej

Veckan som gick har varit intensiv, jag har varit borta alla kvällar. I måndags tränade jag, tisdags aerobic, onsdags var det pysselkväll på öppna förskolan, torsdag och fredagkväll jobb. Igår och idag på förmiddagen jobbade jag xtra- turen till 11. Idag var vi och hälsade på en gammal kompis till Stefan i östadkulle som har fått barn.

Veckan som kommer blir bara tråkig, Stefan går på skiftet igen och jobbar kväll mån-tors. Jag jobbar varje dag mellan 7.30- 14, så vi kommer bara att mötas i dörren hela veckan, han åker till jobbet 14.15. Jippi. Den här månaden tex, har jag jobbat ca 60% på bara tim-vik. Det plus heltid med tre barn och samtidigt vara "föräldraledig" (ja, just det) har verkligen börjat sätta sina spår lite här och var- det finns inte mycket struktur kvar här hemma längre. Jag och Stefan springer om varandra hela tiden, städning blir bara hjälpligt när det hinns med, middag försäker vi träffas och trycka i oss samtidigt innan jag oftast åker iväg och jobbar på kvällen. Vilket liv! Nä, nu är det verkligen inte hållbart länge till, vi ska ju dessutom packa ner hela vårt bohag inom en månad, så jag får börja säga nej när de ringer om jobb. Helt galet. Två dagar i rad har de ringt några timmar efter jag har kommit hem från xtra-turen och frågat om jag kan jobba kvällen med! Det finns ingen hejd på hur mycket jobb det finns. Men det värsta är ju att pengarna lockar ju med, speciellt nu när flytten kommer och det är dax att börja renovera!

En LO som jag började (och gjorde färdigt?) på, på min och camillas pysselnatt är det enda jag kan bidra med i bildväg denna gång!


kram på er!

1 kommentar:

  1. oj då! Låter som en tuff vecka. Dags för omprioritering låter det som. Hoppas att du för din och resten av familjens skull klarar av att säga nej lite oftare, men jag vet hur det är. Det är svårt att säga nej och extra pengar sitter ju aldrig fel.

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••