söndag 19 april 2009

Pysselkväll

Igår var vi (jag, Camilla och Marianne) alltså hos rara Tessan på en härlig pysselkväll! Vi kom dit vid halv 5 och gick husesyn i deras fina hus. Sedan var det dags att intaga pysselbordet som var såhär fint dukat när vi kom: (bilder snodda från Tessans blogg)


Varsitt härligt välkomstpaket med en goodiebag till oss var och en utmaning. Spännande! Utmaningen var att alla skulle använda samma foto och det tillhörande materialet (Papper+ dekorationer). Roligt!
Här är alla 4 tolkningarna:



Efter några timmar såg scrapbordet ut såhär:





Jag, som helt tappat bort min scraplust i flera veckor, hade full inspiration och spottade ur mig 8 LO:s som jag faktiskt blev rättså nöjd med över lag allihopa. Kanske att några kommer upp på bloggen längre fram.

Egentligen hade jag ju planerat att sova över hos Tessan för att få en skön söndagmorgon/förmiddag, men de planerna försvann plötsligt när S ringde i fredags och sa att han hade fått jobb idag, 8-21. Helt ändrade förutsättningar alltså.
Jag kom hem vid 02.00 i natt och kl 06.25 ringde klockan för att S skulle gå upp (till jobbet). 20 minuter senare och efter att jag puttat på honom typ 4 gånger gick han upp. Då var jag dock så arg så att jag knappt kunde somna om på de 40 minuterna jag hade på mig att sova innan han skulle väcka mig för att jag skulle skjutsa honom till jobbet. Ett ständigt dilemma i vår familj, jag är och har alltid varit väckarklocka åt hela familjen. Fast ska jag själv gå upp så är det ingen som väcker mig precis och ligger vaken och håller koll på så att jag inte somnar om och försover mig... *morr* Män är från Mars, kvinnor är från Venus. (Puss på dig, älskling!)

Finns det något jag inte har att klaga på nu för tiden? *funderar*
Nä, det verkar inte så. :S

1 kommentar:

  1. Det låter som en jättehärlig kväll!! Synd på de ändrade förutsättningarna, och man har rätt att bli besviken i sådana situationer. ;-) Ser fram emot att få se dina layouter!! Kram Åsa

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••