lördag 12 juni 2010

Söta brorsan

Jag har säkert berättat förut om hur Moa fullkomligt avgudar sin lillebrorsa och samtidigt har hela registret med känslor för honom i olika situationer. Bråkar han i TV-soffan= pina i r*ven. Säger han något roligt vid matbordet= gullig lillebror. Har han slagit sig= hon mår dåligt i hjärtat för hans skull. Är han sjuk är hon den förste med att springa efter vatten, filt, snutt, napp osv osv. När hon kommer hem från skolan på eftermiddagarna är Hugo den förste hon frågar efter (inkl. mig eller S) och hon möter honom alltid med ett innerligt -Men heej gubben, vad gör du? Hur mår du idag? undrar hon och tar upp honom i famnen.
Vi får väl se hur länge det håller i sig, men så länge det varar är det underbart att se! Jag minns att hon var likadan mot Olivia när hon var liten (fast på ett litet annat sätt eftersom Moa var mycket yngre då), men det har ju liksom gått över nu :-s Nu är det mest äkta syskonkärlek som gäller....

Hur som helst, på det här fotot när vi upptäcker Vängaskogen tycker jag man kan se hennes kärlek och storasystersroll till lillbrorsan. Hon berättar för Hugo att det som ligger framför honom är älgbajs, minsann, och att djuren bajsar ute i skogen och inte på toalett.


Underbart papper från MME.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••