fredag 18 februari 2011

Dagens boktips

Igår tog jag en ganska oplanerad semesterdag från jobbet och hade en skön dag hemma med familjen. Det är ju trots allt sportlov, så det är skönt att barnen slipper vara långa dagar på fritids/förskolan.

Dagen innehöll lite olika aktiviteter, såsom träning (lunchpass Indoor 45 min + 1 ½ timmes gym på kvällen), en sväng på stan, biblioteksbesök mm. På biblioteket kikade jag lite förstrött i kokbokshyllan i hopp om att hitta något inspirerande och där plötsligt! Med rosarutig rygg och ett lockande namn fick jag fram "Hälsokokboken" som jag lånade med mig hem.
Efter att i princip ha läst den från pärm till pärm i kväll är jag full av massa ny, härlig, nyttig och hälsosam inspiration som definitivt passar till mitt numera hälsosammare liv! Inte bara innehåller den massor av läckra, enkla och nyttiga recept, full med tips, fakta och förklaringar är den också. I helgen blir det nu ett besök till matbutiken för att bunkra upp med dinkelmjöl, råris, bönor, linser, frön och andra spännande nykomlingar till vårt skafferi. Mums!


Att se fram/träna emot i år:
Vem hänger med? Löparfester utan prestige, med massor av härliga tjejer som gör ett aktivt val för att må bra! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••