lördag 5 februari 2011

Prioritering: Inre och yttre styrka

Vad härligt att hälsa på här igen- på min egen blogg- som har blivit ordentligt åsidosatt de senaste veckorna! Ofta längtar jag efter att logga in, skriva av mig eller berätta något roligt, men nu för tiden är det mycket annat som tar min lediga och orkesfyllda tid.
Jobb såklart, funderingar om framtiden och träning är i huvudsak det som - förutom vardagslivet- upptar min tid.

Jag har börjat en kurs på gymet ("Lifestyle") som sträcker sig över hela våren, där "ta vara på sig själv" är grundfilosofin. Med hjälp av våra kostrådgivare och träningscoacher ska vi medlemmar i kursen hitta en livsstil som vi kan leva efter vad det gäller träning, kost och mental tillfredsställelse. 3 tillfällen är avklarade och vi har skrivit kostdagbok, träningsdagbok, hittat vårt mantra och satt upp vårt mål för framtiden. Härligt inspirerande!
Träning är en naturlig del av veckorna, normalt sett brukar det bli 5 dagar i veckan med en mix av kondition/gym. Veckan som gått innehöll sammanlagt 4 timmar styrketräning och 2 timmar kondition och det är ungefär så som en vecka ser ut. Eftersom S även han tränar effektivt på gymet kör vi flera pass tillsammans med styrketräning medan barnen gladeligen blir omhändertagna av "barnpassningen" på anläggningen. Perfekt- och i princip våran enda gemensamma tid tillsammans utan barn!
Det hela sammantaget blir alltså en träning av både inre och yttre styrka, om att känna sig frisk, nöjd, mentalt och fysiskt stark; något som kommer att behövas inför framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••