måndag 14 februari 2011

Scandinavium på insidan

Inför Melodifestivalbesöket i lördags kväll arbetade vi under förmiddagen med en stor skylt som tjejerna skulle vifta med. Det visade ju sig bli en riktig fullträff (med tanke på resultatet) och töserna var mer än nöjda över att i princip ha bidragit till Sannas förstaplacering.


Innan de 5 rören med glitter, smått som dammpartiklar, kommit på. (Glittret lär dröja sig kvar länge i huset, likt granbarren man hittar på midsommarafton.)


Efter god mat i Göteborg och en stunds väntan utanför Scandinavium fick vi äntligen komma in! 1 ½ timme innan kl starten kl. 20:00 var det fortfarande nästan tomt i hela hallen. Mäktigt!


Vi hade nog de bästa platserna tror jag, 5 rader från golvet, lite snett ifrån scenen och inga långa människor framför. Perfekt! Här är bidrag nr 8, Walz, som uppträder.

Hela tillställningen är ju en enda stor fest, och trots att alla bidrag kanske inte höll stjärnstatus, så är det en helt annan känsla att vara en del av hela spektaklet live! Det är TV-kameror som flyger förbi i luften, det är feststämning med folk som spontant ställer sig upp och dansar till låtarna, det är glädje och spänning i de allra flesta ansikten, det är dansare, vackra kläder och såklart kändistätt! Ett par gånger under kvällen tog jag ögonen från scenen för att se mig omkring och känna stämningen och samtidigt uppfyllas av den stundtals imponerande musikaliska begåvningen på scenen. Vilken lycka! Oavsett låt, talang eller popularitet så kvarstår faktum att musik för oss alla tillsammans, schlager eller inte! :-)

Och, sällan har jag sett mina tjejers ögon lysa så mycket som under kvällen. Vilken upplevelse för en 10- och 7- åring!

Ha en härlig Alla hjärtans dag ♥♥♥

1 kommentar:

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••