söndag 24 maj 2009

Folkrace

Igår lördag började S att jobba kl 8 på morgonen. Vi skjutsade ut honom till jobbet och vid halv tio plockade vi upp min lilla pappa och åkte ut till Upplo där det var folkrace! Det är verkligen roligt att vara åskådare till denna icke så miljövänliga sport.

Jag har många minnen ifrån Upplobanan sedan jag var liten, då vi ofta var där med familjen och tittade på racen. Jag och S och barnen har inte varit där någongång men eftersom jag nu skulle vara ensam hela lördagen tänkte jag ha lite sysselsättning i allafall.
Töserna gillade bäst när bilarna voltade, Hugo var rädd (?? inte likt honom) i början och ville helst ha hörselskydden på hela tiden. Men sedan tuffade han till sig och stog bredvid oss och ropade "Ejja! Ejja!" när bilarna susade förbi :) Pappa hade packat fikaväska som vi åt på förmiddagen och i pausen köpte vi korv och satt i det varma solskenet och njöt. En supermysig för- och eftermiddag som jag dessutom fick spendera med pappa



S jobbar fram till ca 13 idag, vi ska hämta honom. Efter det ska Olivia på kalas hos en dagiskompis ett par timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••