söndag 1 augusti 2010

Scrapkväll och semesterslut med nya prioriteringar

Det har varit lite tyst här hos mig ett par dagar- jag har helt enkelt haft fullt upp med att njuta av sista semesterveckan, som varit full av aktiviteter.

I tisdags bjöd jag in Tessan, Marianne, Ann och Camilla (som inte kunde komma) till en ny scrapkväll ute i mammas hus på landet. För andra året i rad njöt vi av många timmars scrap, lugn och ro, god mat, god dricka och härliga skratt. Tradition!
I år bestod menyn av:
  • Ostgratinerade nachos med salsasås och guacamole
  • Marinerade kyckling- och fläskfiléspett serverade med grillad färspotatissallad toppad med smörstekta nyplockade kantareller
  • Key lime pie serverad med färska, närodlade bär samt lättvispad grädde
Jag hade knåpat ihop en liten folder som låg tillsammans med välkomstpaketet (som var sponsrat av Designat, Tack! ) och som innehöll beskrivning till kvällens 4 olika tävlingar. Det var roligt att se hur tjejerna med liv och lust gav sig i kast med de olika utmaningarna och att sedan kunna lotta ut lite olika priser. En mycket seriöst planerad kväll på ett mycket lättsamt sätt! :-)


Som vanligt full oreda som det blir, då inbitna scrappare träffas! Men koncentrationen är-som synes- på topp!
Jag hann emellan kökstjänsten scrappa ett antal layouter, men de får jag visa längre fram i veckan.

Imorgon börjar vardagen igen, med jobb, dagis, inskolning för Olivia på fritids och falukorv till middag. Bakom oss lämnar vi några härliga semesterveckor som varit fyllda med sol, värme, utflykter, m.y.c.k.e.t grillning och ä.n.n.u mer god, tillhörande dryck. Underbara veckor, men katastrof för kroppen som nu kommer få arbeta på i flera månader för att komma i form igen. Taggade till max har jag och S satt upp varsitt mål som vi ska nå (galet nog så ska vi lika många kilo åt olika håll- jag ner och han ska kämpa upp. Hur rättvist är det?) och det börjar på allvar imorgon måndag. Gemensamma träningspass och hälsosammare kost är receptet. Håll tummarna att vi ska klara av att göra detta till lyxiga tillfällen i vardagen- en timme på gymet mot gemensamma mål och sundare liv!
Rapportering följer.

1 kommentar:

  1. Tack Malin för en väldigt trevlig kväll. Du hade verkligen ordnat och fixat. Trevliga utmaningar, god mat och trevligt sällskap....jag gör gärna om det! kram scrap-Ann

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••