fredag 27 augusti 2010

Uppmuntra

Jag kan villigt erkänna att jag inte alltid är överförtjust att barnen vill låna/prova olika saker som är mina (tex. testa hur akrylfärger fungerar att måla på köksbord, hur många scrappapper min skärmaskin kan skära på samma gång eller hur snabbt bakmaskinen kan köra med endast degvätska i bunken) , men är det något av barnen som närmar sig min kamera försöker jag att inte se tusenlapparna i den lilla apparaten utan istället uppmana dem till att fota lite.
Det borde kallas egenintresse, va?

Hur som helst, häromdagen när jag skulle fota Hugo då han cyklade här i området vill han först prova kameran. (För mig själv mantrade jag "uppmuntra, uppmuntra, uppmuntra" medan Hugo hängde på sig kameran.)
Med lite instruktioner från mig angående knapptryckning och motiv, knäppte han sedan loss sin första serie foton:


"Ser du mig i det lilla fönstret nu?". Uppenbarligen :-S


Kär ägodel. Cykelsadel på den blå cykeln.


...? Naturfoto! (grannens häck)


Sedan fick jag vänligt nog tillbaka min kamera och kunde fånga den lille Blixten när han susade fram och tillbaka framför huset. Med Blixten-tofflor, såklart.


...och så ett snabbt foto i farten- på världens finaste Prins och en småsliten mamma ♥

3 kommentarer:

  1. Haha, känner igen mig! Fast jag brukar styra in dem på att använda min lilla kamera, men det blir oftast väldigt suddigt inne utan blixt... Och tusen bilder på deras gosedjur, lego, böcker mm. Men någon gång uta har åtminstone Linn fått till riktigt fina bilder!

    SvaraRadera
  2. ha ha... tur att det inte var "grannens häck" på annat vis!

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••