söndag 17 maj 2009

Ännu en helg

Igår, lördag förmiddag, så skjutsade jag och barnen Stefan till ett av sina jobb ute i obygden för ett 24-timmars pass. Det har ju fallit sig så att han har fått komma in och börja jobba på Tessans jobb för ett tag sedan och denna helgen så var det även Tessans sambos tur att jobba på samma ställe. Så jag och T kom fram till att vad passade inte bättre än att hon och jag träffades tillsammans med alla barnen medan våra gubbar ändå jobbade ihop?
Sagt och gjort, igår eftermiddag tog jag barnen i bilen och åkte hem till T i Herrljunga. Vi spenderade eftermiddagen/kvällen i deras härliga, barnvänliga trädgård, grillade, drack vin och hade det supermysigt. Barnen kom bra överens sånär som på några småfighter mellan Hugo och Musse som då och då bråkade om samma telefon, gungan, gräsklipparen och cykeln.



På kvällen var det ju melodifestivalen och då passade jag och T på att scrappa lite medan de tre största barnen kollade (nåja..) på festivalen.
Vi sov över i deras nyinredda gästrum och Hugo vaknade som vanligt vid 6-snåret på morgonen. *gäsp* Vi var ute hela förmiddagen och njöt av härligt väder tils det var dags för oss att åka och hämta S igen på jobbet.


Alla söta barnen uppradade.


Läckraste pinglan T i morgonsolen med morgonkaffet :)

Efter att hämtat S så bar det iväg in till Alingsås igen och till Brogårdsvallen där det var dagen för den årliga Klassbollen. Moas klass var med för andra året och det är på många sätt trevligt med barn (och föräldrar!) från hela kommunen som samlas för att främja klass- och kompisandan genom detta.


Moa (i mitten) med två lag/klasskompisar.

Sent på eftermiddagen hade de spelat färdigt sina 4 matcher (3 vunna, 1 oavgjord!) och vi kunde åka hem och äta middag och få kväll tilsammans.

En lite lagom uppbokad helg, med mycket härligt sällskap och lagom busiga barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••