lördag 23 maj 2009

Guldkorn

I torsdags var det som bekant en extra ledig dag på grund av Kristi Himmelfärds dagen. Vi hade inget speciellt på schemat denna dagen så vi nappade på ett tips från en av S arbetskamrater. Hon hade pratat om att det var något slag öppet hus på någon gård en bit bort och det tänkte vi att det skulle vara en liten lagom utflykt.
Vi begav oss iväg och efter en stunds letande kom vi fram till Kilanda marknad och öppen gård. Va! Helt otippat befann vi oss mitt ute på landet, betalade 20:- i inträde och möttes av en mycket trevlig tillställning i form av en marknad på landet! Det var våffelgräddning över öppen eld, tunnbrödsbakning i tunna, tipspromenad, ponnyridning, traktorutställning, kaninuppvisning mm mm. Man kunde även gå in i den enorma ladugården där det fanns fullt av både kossor och deras underbart söta avkommor som gladeligen lät sig kelas med :) Man fick också titta på när kossorna blev mjölkade med en mjölkmaskin (löpande band principen!), något som fascinerade hela vår familj.

Töserna fick ju självklart rida en sväng, Hugo sprang oavbrutet till traktorerna och jag och S njöt av den för oss icke så välbekanta lukten av koskit. ;)
Hur underbart är det inte när man hittar ett sånt här guldkorn på en oplanerad dag?


Glass är ju ett måste en sådan här dag!

När vi kom hem efter några timmar så kom Stefans kompis M hem och killarna satte igång att måla huset på baksidan.
Jag stog för marktjänsten och grillade kött till middag.
Vid halv 7 kom min kära M och hämtade mig och vi åkte till Borås för att äta på Oliven lovely!
Ett glas vin, en supergod middag och några timmar senare åkte vi hem igen, nytankade med massor av härlig kompisenergi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••