torsdag 26 november 2009

Friluftare

Igår på Scrappizbloggen visade jag hur min utmaning till de andra i redaktionen såg ut, då vi sågs i Jönköping.
En lite annorlunda färg/form/materialutmaning som är rolig att ha med sig på små träffar eller maror!

I 3 dagar har jag nu farit mellan förskola och fritids, förskola till 12.30 och börjar på fritids 12.15. Ja, praktiskt går det ju inte riktigt ihop, men jag har kastat mig i bilen från ena stället till det andra för att göra det så lite besvärligt som möjligt för alla inblandade. Timvikariens vardag?
Idag var det hur som helst skogsdag på förskolan jag var på. 18 små raringar som skulle ut i blåst och blöta och grilla korv på engångsgrill. Snor, ketchup, tallbar och uttryckt festis blandades till en härlig kompott innan det åkte in i munnen på de små.
Direkt efter detta susade jag till fritids för att kasta mig in i ryggsäckar, hjälmar, skridskor och 30 mer eller mindre rara 6-7 åringar och ta med dem ner till ishallen för en timmes åkning.
Nu är jag trött!

2 kommentarer:

  1. Hi hi verkar som det varit fullt ös!! Hoppas du fått vila nu. Ska sätta igång att pyssla efter en härlig efterdyning av influensasprutan....huvva va krasslig jag blev...frossa OOONT i kroppen och trött, men nu e jag back in the game och ska genast fläcka bort till scrappisbloggen för att se vad du gjort!
    Må så gott
    Kramar Linapyssel

    SvaraRadera
  2. Phuuu, blir trött jag bara läser detta;)(Ha ha)
    kramiz vännen.....

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••