söndag 29 november 2009

I julens tecken

Lite bubbelgumsrosa på bloggen ett tag, innan det är dags att julpynta här inne!

Helgen som gått har varit riktigt lugn och skön.
Lördag
: Sovmorgon till kvart över 8! På förmiddagen åker jag och Olivia ner till stan med en lång lista över saker som ska inhandlas; tyg till kökssoffan, röda ljus, granris, olja till ekbordet mm mm. Hemma igen satte vi igång med att adventspynta, pyssla och städa. Jag och Stefan antog projekt klä om kökssoffan med det nya tyget,som tog ett par timmar. Under tiden ville tjejerna baka en kaka så de fick fria händer i köket. Det gick bra! Soffprojektet blev ursnyggt och med lite nya snygga jul-prydnadskuddar, julgardiner och adventsljusstake blev köket som nytt!
Till kvällsmat åt vi den ljumma kladdkakan med vaniljglass och lite senare rörde jag ihop en cheesecake med philadelphiaost som jag hade kvar i kylen. En julpyntad variant, med pepparkakor i botten och apelsinskal/saft i smeten.
Hur kvällen avslutades kan ni se i mitt förra inlägg :-)

Söndag: Sovmorgon igen! Vörtbröd till frukost, pepparkaks-cheesecaken till 11-kaffe. Resten av dagen har tjejerna och jag pysslat julkort, Hugo har lekt med en liten grannkompis och Stefan har städat in grillen för vintern. På eftermiddagen var det dags att åka ner till stan och promenera bland tusentals folk och dignande julskyltning och uppleva (nåja) den årliga tomteparaden. Hugo fick kolor och vi träffade allt möjligt folk vi kände.
Hemma igen korkade vi upp årets lättglöggnyhet: Dufvenkrooks med Chili & choklad. Mums, i (vinter)mörkret!
Bild från dufvenkrooks.se

Nu såhär i efterhand inser jag att vi har haft en helg i nästan helt och hållet julens tecken

1 kommentar:

  1. Låter som en helt underbar helg!!! Vilket myspys!Kommer gärna och provsitter soffan till jul! Det var ju så trevligt sist när vi kunde sitta ned och prata i lugn och ro bara du och jag!
    Kramisr

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••