tisdag 9 februari 2010

Dagens färgkombo

Igår utmanade vi oss själva på Scrappizredaktionen med att låta en av oss dra två färger till oss var som vi skulle använda på en LO. Jag fick färgkombon blått och turkost!

När jag bläddrade igenom mina nyframkallade foton fastnade jag för det som ni har sett förut- Mjörn i vinterskrud.


Jag höll mig rättså bra till färgerna men jag ville förstärka de vackra färgerna från fotot som solnedgången bjöd på. Jag blandade ut lite olika akrylfärger med lite vatten så att den skulle bli lite "rinnig", och på så sätt kunna droppa, skvätta och kladda för att få effekten jag ville. Jag hittade en perfekt rubon med text (Winter Wonderland) bland gömmorna och även en mängd olika snöflinge-rubon i (passande nog) turkost och vitt.


Från ett mönstrat papper med foliedetaljer klippte jag den här bladrankan som jag limmade fast endast på ett par ställen för att få den att lyfta ifrån pappret. Lite frostiga blingstenar och sedan var jag nöjd.
Rolig utmaning som gör att man verkligen får jobba med de färgkombinationerna som man kanske inte annars hade valt!

1 kommentar:

  1. Ville bara tala om att jag har gett dig en blogg award på min blogg, för inspirerande layouter och en härlig blogg;)
    Kram Tessalonika

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••