torsdag 30 juli 2009

Kort med annorlunda vikning

Idag på Scrapperiets blogg så bloggar jag om hur man enkelt kan göra ett kort med en lite annorlunda vikning. Jag fick en beställning från Moas fritidsfröken på 5 sådana här kort och nu var det dags att sätta tänderna i dem.

  • Skär till ett papper i storleken 15x 30 cm
  • Biga (skär utan att skära igenom!) på 5, 10, 20 och 25 cm.
  • Vik sedan kortet så att det ser ut såhär:


Nu är det bara att dekorera efter tycke och smak!
Mina två första blev såhär:


Papper och de mesta dekorationerna är My little Shoebox.


På insidan kan man hitta på allt möjligt kul! Papper, dekos, stämplar, blommor eller vad man vill!


Om man vill ha ett band runt som jag har gjort så fäster man det lämpligast såhär.

Det mesta av materialet finns förstås hos Scrapperiet!

Igår var vi på Liseberg. Vi och många många andra tusen som ville göra samma som vi; Åka karusell. Vilket innebar att det var mellan 30- 60 minuters kö till alla attraktioner! Hälften av tiden gick åt till att stå i kö! Trist, men själva dagen var supermysig!
Bilder från detta kommer senare, då det (som alltid då vi ses) var pappa som stod för fotandet!

Nu önskar vi oss bara mer sol här på landet!

1 kommentar:

  1. Snygga kort och mycket bra tutorial! Den vikningen ska jag försöka mig på :)

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••