tisdag 28 juli 2009

Rapport från landet



Vi är på "semester" på landet! Vi bor i mammas hus ca 15 minuter från stan och fördriver dagarna med att promenera, spela spel, trimma gräsmattan (på ca 3000 m2), grilla och försöka förklara för barnen att man inte alltid kan ha full sysselsättning såhär på landet. Ut och plocka kottar eller leta bär är inte våra barns grej riktigt verkar det som. Stefan jobbar de flesta timmarna på dygnet i vanlig ordning så jag gör mitt bästa för att plocka fram mina barndomstalanger vad det gäller att bo på landet. Varierande resultat.

I söndags förmiddag hade vi barnkalas för Moa (innan vi åkte hit ut!). 10 glada tjejer och en ettrig lillebror satte fart på festligheterna i kvartersgården hemma hos oss.



Till kalas hör förstås lekar! Vi hade knutit ballonger med tjejernas namn på, vid deras stolar som placeringskort och dessa användes sedan i den klassiska "smälla-andras-ballong"-leken:





Min mycket manliga och skotträdda make hejade på, som sig bör :D

Imorgon blir det Liseberg med hela familjen och pappa, brorsan, min syrra med familj. Kvällen har jag spenderat med att steka plättar, göra potatissallad och skiva kassler till lunchkorgen som ska med imorgon. Vem har råd att köpa mat till en hel familj på 5 pers, en hel dag på Liseberg? Nä, inte vi i allafall.
Håll tummarna för att vädergudarna är med oss imorgon!

Ps. Grattis till Karin, Svante och storasyrran Annie som äntligen har fått träffa lilla tjejen i den stora magen! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••