lördag 11 april 2009

Litet påsklov

I onsdags slutade jag jobbet tidigt och kunde se fram emot hela 5 dagars ledigt! Underbart!
Torsdagen blev en intensiv men underbar start på ledigheten. På förmiddagen åkte vi och hälsade på familjen Gustafsson/Flodin och tittade på nya bebisen Ebba. Såå söt och min man blev oroväckande bebissjuk. Efter det åkte vi hem, jag susade ner till stan igen för att hitta något att ha på mig till kvällen. Köpte ett par byxor på Lindex och en topp på KappAhl + lite andra accessoarer. Åkte hem igen vid halv 3, då åkte Stefan iväg med alla barnen för att lämna av dem hos a)mormor (töserna) b) Camilla (Hugo). Jag stannade kvar hemma och städade lite, duschade och pysslade lite. Skönt med ett alldeles tomt hus!
Mitt nya hemmaprojekt som jag nämnde häromdagen växte fram så smått...:




Layouter på barnen ska få pryda större delen av väggen. Att blanda olika ramar (storlek, färg och modell) tycker jag är snyggt!

När Stefan kom hem igen pysslade vi lite här hemma tillsammans (=gjorde minsta möjliga och njöt av att vara ensamma!) och vid 19 kom folket hit. Sedan hade vi en superrolig och mysig kväll med god mat, singstar, god dricka och massor av skratt, flams och dans :D Vid halv tolv åkte hela gänget ner till.... Hotellet för att dansa. Avskräckande 18-årsgräns skrämde inte iväg oss och det var faktiskt helt okej där inne! Bra musik att dansa till och är man ett gäng som går dit tillsammans gör det ju inte så mycket att resten inte är i ens egen ålder. Dessutom är ju jag och S nästan aldrig ute tillsammans så bara det höjde kvällen många steg
Jag och Stefan gick hem vid 2, och promenerade hela vägen hem och var hemma runt 3. Dagen efter mådde 50% av oss rätt så okej (=jag) medans den andra %-en på ett mycket charmerande sätt hängde över toastolen *skrattar rått* :D

Igår Fredag var ju en helt underbar dag så det blev en del snickrande på huset under eftermiddagen (när S hade piggnat till). Hugo älskar när sågar och hammare kommer fram och vill gärna hjälpa pappa:



Jag hoppas att ni har haft en härlig påskhelg så här långt! Glad Påsk på er!

Påskpussar och...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••