fredag 8 oktober 2010

Där haven möts

Första layouten på en mara brukar alltid ta lång tid för mig att scrappa. Inte för att jag inte har någon inspiration, utan kanske mest för att man är så uppe i varv när man väl har satt sig ner och börjar scrappa. Man träffar vänner man sällan ser, man shoppar lite i butiken som är på plats, man kollar på vänners foton, man fyndar i loppislådorna.

Trots att scrapflytet inte riktigt hade infunnit sig efter en rejäl stund med den här skapelsen, blev det utan tvekan den jag blev mest nöjd med under hela dagen. Min stil rakt igenom; stilren med mycket luft, akrylfärg och sparsamt med avvägda dekorationer.


En raksöm med symaskinen några gånger fram och tillbaka fick bli en del av dekorationerna här.


Enkla, raka linjer- även på bokstäverna. I like!


Kladdade som en cirkel av akrylfärg på pappret, som även fick fungera som en fotomatta. Att fylla färgen med text gjorde layouten mycket för helheten.
~~~~~

Den här veckan blev jag Veckans Val på Veckans skiss, med den här layouten som jag visade häromdagen. Ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••