torsdag 7 oktober 2010

Washi

En rolig nyhet på scrapmarknaden är den misstänkt maskeringstejpslika så kallade Washi-tejpen. En ny dekoration som man kan hitta många användningsområden till, och jag har använt dem på två olika sätt.

Som att "tejpa upp ett anslag":


Fotot är från föra årets julgranspyntning... varför är man aldrig sugen på att scrappa de här korten?

På maran i helgen så var temat på vårt välkomstpaket B . En av tävlingarna den här dagen bestod även i att använda sig av just det här paketet, och så fick man lägga till egna saker till layouten som började på B. Man skulle sedan på en liten lapp specificera vad för B-saker man använt. Mycket kreativitet fanns det hos tävlingsdeltagarna!
Min B- layout såg ut såhär:


Washi-tejp i rader istället för mönsterpapper!



Och min B-lista?
Jodå, jag fick ihop det till slut:
  • Brunt Cardstock
  • Bonuspapper (rutigt bakom fotot)
  • Band som kallas Washi-tejp
  • Bling
  • Brun penna
  • Bolibompadraken (tack Marianne!)
  • Bike (cykeldekorationen)
  • Bokstavsstickers
  • Button-försedd filtdekoration
Till min förvåning blev jag faktiskt framröstad bland alla fina bidrag, till vinnare i den här tävlingen och vann ett fint pris från en hårsalong i Vårgårda. Smickrande!

Ps. I princip allt material, och framförallt washitejpen hittar du hos Camilla på Designat, förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••