onsdag 9 september 2009

"Färdig"mönstrade papper

Här hemma är mitt köksbord överfullt med papper, böcker och uträkningar från Redovisning- och Företagsekonomikurserna som jag läser på distans. Idag har jag dessutom gjort min första deltenta i Företagsekonomi. Jag tror det gick bra, men man blir ju stressad när minuterna tickar ner och man räknar febrilt på IB, Kostnad sålda varor, Upplupna semesterlöner och Upplupna ränteintäkter.

Mitt i allt ihop gick vår tvättmaskin sönder häromdagen. Ve och fasa! Ytterligare en kostnad (eller är det en utgift..? Kredit bankkonto, debet inventarier? Avskrivning på 5 år? Jo, kanske blir man lite insnöad på det man läser...) som vi verkligen inte behövde nu. Igår tog vi en sväng och kollade nya maskiner och insåg då att vi ju faktiskt inte kollat med vårt försäkringsbolag, om de hade lust att hjälpa till med en sådan här sak. När S ringde till dem så visade det sig att vi visst hade alla möjliga bra försäkringar som täckte det mesta, inkl en 8 år gammal tvättmaskin. Här och häpna när vi - efter en rundringning till några butiker här i stan för aktuellt pris för likvärdig maskin - insåg att vi skulle få ut 3000:- i försäkringspengar!! Otippat men väldigt skönt!

Idag på scrappizbloggen visar jag hur man kan använda sig av vackra, kanske lite svårscrappade "färdig"mönstrade papper:







Några nya LO:s och en riktigt gammal (underbara blå) :)
Sådana här papper kräver ju inte så mycket dekorationer om man inte vill. (Om man som jag gillar det "enkla") Men det kan ju också vara urläckert att ösa på med mängder av dekos som ett komplement till det mönstrade pappret.

*off to tvättmaskinsbutiken*

3 kommentarer:

  1. Det var namnet.. och alingsås rookie som fick mig att kolla en extra gång..... Ja lite rosa i ansiktet var det... Satt vid datorn och slängde upp din blogg samtidigt och visade dottern att det var du......hiiiii

    petraso

    SvaraRadera
  2. Superfina LO,n alla 3...Men gillar björnfamiljen extra mycket!!
    Kramiz...

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga LOer! Du har verkligen lyckats framhäva de blå ögonen på sista LOen och färgkombinationen på första LOen gör sig verkligen otroligt bra tillsammans med fotot!

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••