onsdag 18 februari 2009

Klippstuga

Det gäller att vara effektiv på sin lediga dag! Vi har redan hunnit med att åka till tippen, handla på Maxi, äta lunch och så har jag klippt de båda killarna i familjen.
Hittills så har jag alltid brottats med Hugo och försökt att klippa honom med sax till en "frisyr" (nåja), mutat med russin, kex och annat... utan vidare bra resultat. Yrvädret sitter ju inte still heller, så jag har fått klippa honom i etapper, med ett par dagar mellan varje sittning. Inte vidare välfrisserad alltid alltså.

Således, idag när det var dags för klippning tog jag fram hårtrimmern. Stefan protesterade och hävdade att lille rockern skulle ha kvar sin heavynacke och ostyrigt på toppen, men eftersom det var jag som höll i trimmern så blev det inte så :)
Och faktiskt så blev resultatet förvånansvärt bra, Hugo satt till och med still - vilket underlättar det hela en aning.

Resultatet: (som ju inte syns så tydligt eftersom kortet är taget framifrån)



Kvar i nacken finns ju förstås lite av det längre håret, det är faktiskt ganska gulligt.

Appropå att ta kort- man vet att man lever och låter sina barn växa upp i det digitala samhället när de vet (redan vid 2 års ålder!) att man kan titta på det tagna kortet på LCD-skärmen direkt efter man har fotat :D

1 kommentar:

  1. Söta lilla Hugo :) Duktigt att han satt stilla denna gången...hehe.

    SvaraRadera

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••