lördag 28 februari 2009

Mötley Crüe goes Axl Rose

Idag har jag varit ledig. Skönt.

Vi har utnyttjat dagen på bästa möjliga sätt. Solen har visat sig hela dagen och värmt upp många frusna själar. Vi cyklade en lång och uppfriskande cykeltur i förmiddags, fikade på stan och gjorde lite ärenden.
Medan Hugo sov så passade jag på att åka ner till stan och utnyttja mitt 30%-rabatt-på-ett-helt-köp-sms från Lindex :) Härligt! Massor av fina saker hittade jag, och till och med ett par riktiga fynd!

Ikväll är Stefan på 80-tals fest. Utklädning skulle det vara och S inspirerades självklart av sina 80-tals-glamrockidoler Mötley Crüe.
Han letade upp gamla textillappar med diverse hårdrockmotiv på som jag hastigt och lustigt sydde på på en tröja och så rev han sönder några byxor lite trashigt. Han skulle haft en såndär klassisk snusnäsduk runt huvudet också vilket vi inte hittade någon, men efter en stunds letande råkade jag på en tygremsa i Moas byrå som hade suttit som bälte i ett av hennes par jeans. Perfekt! :D
Jag skrattar ihjäl mig och kan omöjligt ta min man på allvar när jag ser hans hårdrockiga utstyrsel toppat med en bandana med insmugna rosa hjärtan på *asg*



Hugo tittade förundrat på när S knöt på sig den röda och efter en stund kom han också fiftandes med den och ville ha den på sig. Självklart, sa jag och var framme med kameran på nolltid. Olivia ville även hon prova, och hon har till och med fått med Axl Rose- frisyren! :D

En vanlig dag hemma hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••