måndag 23 mars 2009

Härliga Söndag

Efter en lång och tröttsam lördag för oss båda så blev det en betydligt lugnare söndag. Hugo hade vett på att sova till kvart i 8 då jag gick upp med honom. S sov en stund till innan vi åt frukost och gjorde i ordning oss. Stefan och Hugo åkte iväg och tvättade bilen på förmiddagen och sedan byttes vinterdäcken mot härligt dubbfria sommardäck! (Snöstorm innan veckan är slut säkert...!)
Töserna kom hem vid tolvtiden, Hugo sov middag och jag och Olivia (läs: jag) gjorde en storstädning på hennes rum. Lagade lunch innan vi sedan åkte till Vedum för att köpa skor till Stefan. Bättre skoaffär får man leta efter! Vi kom ut därifrån med skor till både honom, mig och Hugo. Av en händelse råkade det ju också finnas en cashe i Vedum som vi promenerade för att ta. Vårsolen tittade fram mellan molnen och vi köpte med oss årets första glass på promenaden.



På väg hem från Vedum skickade jag ett spontant sms till Karin och frågade om vi skulle klämma en biofilm? Självklart kunde vi det, och efter att ha kollat utbudet i Alingsås kom vi fram till att det fick bli Göteborg- för att se en (för mig) efterlängtad film som hade premiär just denna dagen:



I skuggan av värmen- baserad på boken med samma namn, som är skriven av Lotta Thell. Åh, det var en SÅ bra film!! En (så gott som självbiografisk) stark film och tårarna brände i ögonvrån flera gånger. Se den! Den får en verkligen att tänka på hur bra man faktiskt har det, och vilken härlig uppväxt man har haft. Jag läste boken för flera år sedan och det är en berättelse som har etsat sig fast hos mig.
Skådespelarna är faktiskt riktigt bra också, även om det är namn som jag aldrig hört talas om förut.

En LO till från i lördags kommer här. Det är jag och Karin (långt) framför Hollywoodskylten. :) Jag är inte helt imponerad av min egen kroppshydda på det kortet... men så hade vi ju också bott i USA i 5 månader när kortet togs ;)



Stefan jobbar 24-timmars idag/natt efter att de ringde in honom i morse kl 7. Sängen blir ensam i natt, åtminstone tills min lille prins kommer gåendes med kudde, snutte och napp under armen och kryper under mitt täcke och sover resten av natten med mer eller mindre hela sin lilla varma kropp på mig. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

••♥Tack för att du lämnar en liten hälsning till mig!♥••